Liběna Hlinková – majitelka kosmetiky LH Cosmetics
25.11.2014 10:23 | Michaela Lejsková
Tak jako mnoho žen se i Liběna Hlinková celý život zajímala o kosmetiku, která napomáhá ženám být krásné. Nezůstalo však u zájmu a vznikl nápad na založení vlastní luxusní dámské kosmetiky se speciální šetrnou recepturou. Proces od testování až po umístění na trh byl velice zdlouhavý, ale nyní se kosmetice s ochrannou známkou LH Cosmetics na trhu velice daří. Získává si svou skalní klientelu, která oceňuje její kvality. Mimo jiné se Liběna Hlinková také věnuje nadační činnosti, která podporuje bývalé hokejisty v těžkých životních situacích.
Zajímáte se o kosmetiku dlouho, nebo s nápadem na založení značky intenzivní zájem teprve započal?
Ono je to právě naopak. Kosmetika a věci s ní spojené mě zajímají celý život a z tohoto zájmu vznikla myšlenka na vytvoření vlastní kosmetické řady.
Jaký byl prvotní impuls pro založení vlastní luxusní značky?
Vždy mě zajímalo, z čeho se kosmetické krémy tvoří, inklinovala jsem k přírodní kosmetice. Měla jsem pocit a zpětnou vazbu od řady svých kamarádek a známých, že přírodní kosmetika je vyhledávaným artiklem. A právě v této souvislosti mě napadlo, proč si nevytvořit krémy podle vlastní představy. Konkrétní impuls pak přišel při konzultacích s pracovníky farmaceutické fakulty v Hradci Králové. V mém případě byl na prvním místě zájem vytvořit kvalitní, zdravou kosmetiku pro ženy středního věku.
Věděla jste, že krémy je trh přesycen, přesto jste se dala na tento byznys. Co bylo hnacím motorem?
Ekonomika je pochopitelně velmi důležitá, nasycenosti trhu jsem si byla vědoma, ale nadšení z práce s kosmetikou bylo větší než ekonomické obavy.
Co všechno je spojeno se založením nové značky?
Zvenku to tak určitě nevypadá, ale jedná se o velmi složitý a dlouhodobý proces, který obnáší řadu administrativních věcí, zkoušení a testování krémů, schvalování. Bylo asi dobře, že jsem nevěděla, co vše budu muset absolvovat, protože jinak nevím, jestli bych se do toho pustila.
Jaká úskalí mohou přijít?
Základní úskalí je, že se kosmetika neprodává, nebo že o ni není zájem. To je jako ve všech oborech.
Co všechno předchází tomu, než se vůbec nový produkt může schválit?
Vývoj, schvalování a testování kosmetiky – Státní zdravotní ústav, legislativa. To vše trvalo dva roky.
Jak dlouho je nyní vaše kosmetika na trhu a jak se jí nyní daří?
Od roku 2010. Jsem ráda, že mám svoje stálé zákazníky, jejichž počet neustále roste. Nikdy jsem neměla ambice kosmetiku vyrábět a prodávat ve velkém. Mým cílem byla luxusní řada pro určitou klientelu.
Kdo se podílel na vývoji produktu?
Největší měrou se zasloužila Univerzita Karlova, farmaceutická fakulta v Hradci Králové. Té patří poděkování za to, že tato kosmetika vznikla.
Stála jste u zrodu celého procesu vývoje značky, nebo jste někdy nechala rozhodovat svůj tým?
Na všechny věci spojené s výrobou dohlížím osobně. Pochopitelně na jednotlivé činnosti, jako jsou výroba, obaly, distribuce nebo propagace, mám obchodní partnery z uvedených oblastí. Vše je o konzultaci názorů, v odborných věcech je zásadní spolupráce s farmaceutickou fakultou v Hradci Králové. Konečné rozhodnutí však vždy bylo a je na mně.
Proč jste si zvolila spolupráci s laboratoří Farmaceutické fakulty UK v Hradci Králové?
Volba byla jasná. Těžko hledat větší odborníky. Nešlo o nic samozřejmého a mě velmi potěšilo a povzbudilo, že se rozhodli se mnou spolupracovat.
Jak jsou krémy testovány?
Jedná se o daný a velmi přísný proces, který měl na starosti Státní zdravotní ústav v Praze.
Nejsou parfemované a neobsahují barviva. Obsahují jen nepatrné množství konzervační látky.
V čem jsou vaše krémy odlišné od konkurenčních?
Nejsou parfemované a neobsahují barviva. Obsahují jen nepatrné množství konzervační látky.
Jaké jsou základní přísady krému, které způsobují jeho kladné účinky?
Podrobná receptura je mým tajemstvím. Koenzym Q10, retinol, ženšen, zelený čaj, vitamíny A, E, extrakt ze semen červených odrůd vinné révy, vysoce účinné antioxidanty a látky analogické skvalanu.
Odkud získáváte potřebné suroviny?
Spolupracuji s Vřídlem, v. d., Karlovy Vary, které obstarává potřebné ingredience.
Nakolik jsou krémy účinné?
Měřítkem kvality krémů je spokojenost zákaznic. Ta je velká a to je pro mne rozhodující faktor.
Jsou nějaké indikátory spolehlivého a hlavně kvalitního kosmetického prostředku?
Každá žena je individualita a stejně je to s její pletí. To, co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat jinému. Já svoji kosmetiku používám a myslím si, že působí velmi pozitivně.
Za jak dlouho jsou vidět výsledky?
V podstatě ihned.
Vaše krémy jsou nazývány krémy nové generace. Co si pod tím máme představit?
To označení vyplývá právě ze složení krémů, které jsou vysoce hydratační a při jejích vývoji byly zohledněny nejnovější poznatky kosmetického průmyslu.
Pro koho je kosmetika určena především?
Pro zralou pleť, pro kategorii žen středního věku.
Proč nestojíte o kamenné obchody?
Souvisí to s celkovou filozofií podnikání s kosmetikou. Jedná se o maloobratový prodej.
Jak se snažíte propagovat svou značku?
Propagace probíhá standardním způsobem na webových stránkách, Facebooku, při veřejných a společenských akcích.
Většina luxusních krémů je cenově vysoce nadhodnocená, lze si nějak ověřit cenu výrobku?
Pokud se v uvedené oblasti pohybujete, dokážete si celkem reálnou představu udělat.
Uchytila se vaše značka i v zahraničí, případně uvažujete o tom?
Soustředila jsem se na český trh. Ambice proniknout do zahraničí jsem neměla.
Mimo vlastní kosmetiku se zabýváte i nadační činností. Jakou?
Nadační fond Ivana Hlinky byl zřízen Českým svazem ledního hokeje dne 19. 5. 2005 a mně byla dána možnost v tomto fondu pracovat.
Jak se snažíte pomáhat bývalým hokejistům?
Fond pomáhá bývalým hokejistům a ostatním činovníkům, kteří se dostali do tíživé životní situace.
Spojujete nějak svou nadační činnost s podnikáním v kosmetice?
Ano, určitá část finančních prostředků jde na účet fondu.
Chtěla byste kosmetickým skeptikům něco vzkázat?
To bych si nedovolila, je přece věcí každého, jak o sebe a svoji pleť pečuje.
Děkuji za rozhovor.
Text: Darina Blatská
Foto: Lenka Hatašová www.lenkahatasova.com a archiv Liběny Hlinkové
Oficiální stránky: www.libenahlinkova.cz
Nadační fond Ivana Hlinky: http://www.cslh.cz/text/37-nadan-fond.html
Vytvořeno ve spolupráci s Designhotelem Elephant Prague www.hotel-elephant.cz
Hotelem Grandior Prague www.hotel-grandior.cz
Korektura textu: Alžběta Strnadová
Produkce: Michaela Lejsková
Publisher: Profesní magazín Best of www.ibestof.cz
Partneři
Komentáře
Kategorie
Příbuzné články
05.05.2024 | Jejím domácím prostředím je už dlouhou řadu let byznys, a to takřka všeho druhu. Pochází z Brna, ...
12.03.2024 | Na první pohled půvabná blondýnka s energickým vystupováním již 18 let řídí německou rodinnou ...
20.12.2023 | Práce v IT sektoru je určitě zajímavá, lákavá a také skvěle placená. K jejímu vykonávání ...
15.11.2023 | Rodák z Brna absolvoval studium na prestižních světových institucích. Prošel výcvikem vyjednávání ...
16.05.2023 | Vystudovala Univerzitu Karlovu v Praze, kde roku 2007 obhájila na Fakultě sociálních věd v oboru ...
Newsletter:
Best of ... na Facebooku! Nejčtenější články za měsíc