Česko je 11. nejoblíbenější trh Evropy a 17. ve světě
07.04.2015 16:22 | redakce
Nejoblíbenějším trhem maloobchodníků je pro rok 2015 Německo
- Česká republika: 11. nejatraktivnější v Evropě, 17. celosvětově.
- Německo je nejoblíbenější zemí v Evropě i celosvětově.
- Otevření nové prodejny v ČR: 13 % mezinárodně působících maloobchodníků.
- ČR: trh je saturovaný, v rámci střední a východní Evropy nabízí Praha nejrozvinutější segment „high street“.
- Německo vítězí rozvinutým lokálním trhem a pevnou ekonomikou.
Praha 7. dubna 2015 – Podle nejnovějšího průzkumu „HOW ACTIVE ARE RETAILERS“ společnosti CBRE, světového lídra v sektoru komerčních realitních služeb, je Česká republika jedenáctou nejatraktivnější zemí pro maloobchodníky. Jedenáctá příčka se týká evropského měřítka, pokud se na Českou republiku podíváme optikou celého světa, drží se na příčce sedmnácté. Nejoblíbenějším maloobchodním trhem je z evropského i světového hlediska Německo. Maloobchodníci zde oceňují několik lokálně rozvinutých trhů a ekonomiku, stojící na pevných základech.
„Evropské trhy se obecně těší oblibě mezinárodních značek. Česká republika společně s Polskem představují nejvyhledávanější maloobchodní destinace mezi zeměmi střední a východní Evropy. O expanzi na český trh má zájem více mezinárodních značek než třeba o trhy severských zemí nebo trhy v Irsku či Portugalsku,“ říká Tomáš Beránek, Head of Retail – High Street and Tenant Representation společnosti CBRE.
Český trh je z hlediska objemu maloobchodních ploch saturovaný a nabízí obchodníkům velmi kvalitní maloobchodní plochy. Většina maloobchodníků otevírá svůj první obchod v Praze a postupně expandují do regionů, například do Brna. Praha nabízí nejen moderní maloobchodní plochy v zavedených obchodních centrech, ale v rámci střední a východní Evropy má také nejrozvinutější segment „high street“. Obchodní centrum Palladium navíc kombinuje tyto dva aspekty - moderní obchodní centrum umístěné v centru města leží v ose navazující na „high street“ zóny. Maloobchodní trh v České republice tak nabízí zahraničním značkám několik zajímavých možností pro vstup a následnou expanzi.
„Většina evropských zemí, které se v tabulce umístily před Českou republikou, nabízí maloobchodníkům několikanásobně větší trh. Kromě hlavního města mají několik dalších velkých měst v regionech, které disponují velkou kupní sílou a vysokou nabídkou moderních maloobchodních ploch. Pro Českou republiku, která má trh menší a moderní maloobchodní plochy tady začaly vznikat mnohem později než ve vyspělých západních zemích, je jedenácté místo velkým úspěchem,“ doplňuje Tomáš Beránek.
CÍLOVÉ TRHY PRO ROK 2015
Umístění |
Země |
% maloobchodníků, zaměřujících se v roce 2015 na danou zemi |
1 |
Německo |
40 % |
2 |
Spojené království |
33 % |
3 |
Francie |
31 % |
4 |
Španělsko |
23 % |
5 |
Itálie |
21 % |
5 |
Nizozemsko |
21 % |
7 |
Belgie |
20 % |
8 |
Rakousko |
19 % |
9 |
Švýcarsko |
17 % |
10 |
Polsko |
14 % |
11 |
Česká republika |
13 % |
Zdroj: CBRE
Komentáře
Kategorie
Příbuzné články
08.11.2024 | Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto ...
28.05.2024 | Vokální formace 4 Tenoři ve čtvrtek 23. května 2024 úspěšně debutovala na jedné z nejprestižnějších ...
10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...
10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...
10.04.2024 | Česká republika vstoupila do Evropské unie 1. května 2004. Na Zámku Loučeň je to důvod k připomenutí, ...
Newsletter:
Best of ... na Facebooku! Nejčtenější články za měsíc