Členky Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club se sešly s Karlem Schwarzenbergem
31.03.2015 21:18 | redakce
Na setkání pod názvem Moderní pohled na historii se členky seznámily s tajemstvím světového aukčního domu, ekologickými oskary a staly se spolutvůrkyněmi talk show s Karlem Schwarzenbergem. Ne namátkou se večer uspořádal v klášteře minoritů sv. Jakuba v centru Prahy, protože kde jinde se pojí historie a současnost.
Úspěšní lidé mají různé koníčky a obvykle i jejich investice a obchodování má jistý půvab a někdy i nádech tajemna. Udělat dobrý obchod je umění. K zamyšlení provokuje informace, že v loňském roce dosáhl celkový obrat aukcí na celém světě výše 15,2 miliard dolarů. Z toho vyplývá, že i umění je dobrý obchod. To byl důvod, proč zakladatelka dámského klubu Helena Kohoutová pozvala jako čestného hosta setkání ředitelku Aukčního domu Dorotheum, paní Marii Gálovou. Tento aukční dům je nejstarší a nepřetržitě fungující na celém světě a byl založen v roce 1707 císařem Josefem I. Původním účelem domu byla zástava vzácných předmětů – aristokracie tak dávala do obchodního oběhu skutečné umělecké skvosty. Právo pořádat aukce bylo již na zakládací listině. Z výtěžku aukčního domu byl financován mimo jiné městský chudobinec. Na otázku, jak vznikl tak zvukomalebný název, Marie Gálová odpovídá: „Císař Josef II. byl známý reformátor a po celém císařství nechával rušit kláštery. 70 let po svém založení tak byl aukční dům přesunut do právě zrušeného kláštera svaté Doroty, která brzy dala celé instituci název.“
Dorotheum je jedním ze symbolů Vídně, ale pobočky najdeme po celé kontinentální Evropě – v Praze, Bruselu, Düsseldorfu, Mnichově, Miláně a Římě. Ročně pořádá na 600 aukcí. Proč jsou vlastně lidé ochotni investovat tak vysoké částky do umění? Podle Marie Gálové je kromě staletími ověřené tradice dávat najevo majetnost a zhodnocovat prostředky investicemi do umění přítomna i jistá potřeba obklopit se něčím, co je naprosto unikátní a jedinečné. Něčím, co je krásné a má historický náboj. „Vlastnictvím takového předmětu získáváme na společenské prestiži a významu. Kultivujeme prostředí, ve kterém žijeme, a zároveň i sebe. Vlastnit umělecké dílo zkrátka přináší emocionální uspokojení,“ doplňuje Marie Gálová.
Helena Kohoutová navíc sama přidala tip pro dámy, které by se chtěly někdy aukce zúčastnit: „Náš klub je pro aktivní ženy a já sama mám ráda, když jsou věci pod kontrolou, ale zároveň mají nádech dobrodružství. Už patnáct let chodím na aukce a naučila jsem se několik tipů, když chcete úspěšně dražit. V takovém případě neseďte v první řadě jako v dámském klubu, ale stůjte vzadu. Jenom tak si budete moci kontrolovat zájem svých konkurentů dražitelů a řídit svoje přihazování.“
Hosté večera si jako překvapení večera mohli prohlédnout tiáru, kterou zdobilo přes 1000 briliantů s celkovou hmotností 12 karátů.
Protože bez světla není ani umění ani budoucnost, na pomyslný adrenalin aukčních síní plynule navázalo představení unikátního projektu E.ON Energy Globe Award. Paní Jitka Ničová, Sales Marketing E.ON Energie přiblížila tohoto ekologického Oskara. Soutěž oceňuje projekty a inovativní nápady v oblasti životního prostředí a úspor energií, a to v kategoriích Obec, Kutil, Firma, Mládež a Nápad. „Stejně jako za krásnými šperky je i za naším ekologickým projektem lidský příběh,“ říká Jitka Ničová. „Příběh mnoha skvělých nápadů, kutilů a neobvyklých řešení,“ dodává.
Proto jsme pozvali jednoho z vítězů, architektku Martinu Příkazskou, jejíž nízkoenergetický dvojdomek byl do soutěže nominován před dvěma lety v kategorii Kutil. Dům je zajímavý zejména velmi nápaditým a citlivým zasazením stavby do krajiny, kdy obytný dům je ze dvou třetin zasunut do svahu a chrání soukromí obyvatel. Dům s ateliérem naopak podtrhuje své komerční využití a trčí u přístupové cesty jako maják. Nezanedbatelným přínosem je rozhodně originalita architektonického řešení a nízké náklady na energii obou objektů.
„Provokuji úředníky a chlapy, aby se můj dům stal novou normou,“ komentovala svůj nápad Martina Příkazská.
Historie a moderní doba se prolínají a rychlý vývoj ve všech oblastech, zejména technologiích, je něco, co se dotýká našeho každodenního života. Nebát se zkoušet nové věci je alfa a omega úspěchu každého člověka, ať už je manažerem, či podnikatelem. Proto dámský klub přizval ke spolupráci největšího světového leadera v oblasti telekomunikací, společnost Vodafone, která pozvání přijala a stala se generálním partnerem klubu.
Milena Linhartová, ředitelka prodeje firemním zákazníkům VODAFONE, přirovnala možnosti nových technologií k možnostem splněných přání a vtipně navnadila publikum na následujícího čestného hosta, kterým byl předseda Zahraničního výboru Parlamentu ČR a bývalý ministr zahraničí Karel Schwarzenberg. Ten bavil všechny hosty svými pohotovými vtipnými odpověďmi a nebývalou vitalitou. Jeho postřehy o ženách, historii i vlastním životě často vyvolaly salvy smíchu, ale i upřímný zájem ve chvílích, kdy Karel Schwarzenberg hovořil o tématech, jako je vlastenectví nebo T. G. M.
Například na otázku o kvótách Karel Schwarzenberg odpověděl s humorem: „Když vidím, jak je čím dál více firem a institucí vedeno ženami, tak bych kvóty rozhodně zavedl, abychom byli my muži zachráněni.“
Karel Schwarzenberg také představil Fórum Karla Schwarzenberga, které má probudit odpovědnost lidí za osud a vývoj naší země, kultivovat politiku, podporovat aktivní občanství a celkově zvýšit úroveň české demokracie.
Stejně jako na každém setkání, i na tomto byl uspořádán dobročinný bazar a tombola, tentokrát ve prospěch neziskové organizace PRO MATĚJE. Organizaci představila Libuše Krejzlíková, která upozornila na fakt, že poslaná dobročinná tisícovka Afriku nezachrání, ale v domácím prostředí může skutečně pomoci.
Hosté i Karel Schwarzenberg si mohli nakonec užít módní
přehlídku značky ALAE. Dokonalé modelky vnesly do prostoru sálu energii
profesionality a předvedly přitažlivé střihy jarní kolekce.
Partner akce Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK pozval hosty na koncerty
jarní sezony.
Přátelská atmosféra byla jako vždy obohacena o ochutnávky a stánky s občerstvením. Na stánku Dilmah se mohli hosté zahřát šálkem čaje či kávy. Pohoštění připravila firma Prague Catering ve spolupráci se společností Levné potraviny a CIPA, degustovali sýry CheeseSpectrum. Žízeň hosté uhasili vodou z islandského ledovce Aqua Angels.
Celý večer byl jako vždy prodchnut přátelstvím, vzájemností, inspirací, odvahou a sdílením, což jsou základní hodnoty Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club.
Zdroj: www.helas-ladies-club.cz
Komentáře
Kategorie
Příbuzné články
08.11.2024 | Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto ...
28.05.2024 | Vokální formace 4 Tenoři ve čtvrtek 23. května 2024 úspěšně debutovala na jedné z nejprestižnějších ...
10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...
10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...
10.04.2024 | Česká republika vstoupila do Evropské unie 1. května 2004. Na Zámku Loučeň je to důvod k připomenutí, ...
Newsletter:
Best of ... na Facebooku! Nejčtenější články za měsíc