Daniel Krumpolc hodnotí ŠTIKY ČESKÉHO BYZNYSU
01.09.2014 12:46 | Michaela Lejsková
Daniel Krumpolc v Citibank působí čtrnáctým rokem. V roce 2000 nastoupil na pozici firemního bankéře, od roku 2008 zastával různé řídící funkce. V listopadu 2012 byl jmenován ředitelem komerčního bankovnictví Citibank. Před svým příchodem do společnosti se věnoval financím v soukromém sektoru. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze, obor Podniková ekonomika. Mluví plynně anglicky. Mezi jeho největší záliby patří sport, zejména maratonský běh a plavání.
Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface počátkem roku 2005 s cílem identifikovat české prudce rostoucí podniky a podniky s předpoklady pro další růst. Hodnocení firem probíhá na celorepublikové a krajské úrovni a opírá se pouze o objektivní ekonomické ukazatele růstu obratu a finanční stability za dobu tří let.
Citibank se pyšní více než dvěstěletou historií. Co jste za banku a jaká je současná Citibank?
Citibank je jediná skutečně globální banka na světě. Spravuje přibližně 200 milionů klientských účtů a podniká ve více než 160 zemích světa. V České republice působíme od roku 1991 a nabízíme zde bankovní produkty a služby širokému spektru zákazníků - od osobního bankovnictví pro fyzické osoby, včetně bohaté nabídky kreditních karet, přes program Citigold pro afluentní klientelu až po firemní bankovnictví pro malé a střední podniky či velké nadnárodní společnosti.
Co máte na starosti jako ředitel komerčního bankovnictví?
Komerční bankovnictví v Citibank poskytuje bankovní služby společnostem v České republice a na Slovensku s obratem od 40 milionů korun až do několika miliard. Divize komerčního bankovnictví těmto klientům poskytuje širokou škálu produktů a služeb, a to např. služby platebního styku, měnové konverze, provozní, investiční a exportní financování a financování akvizic.
Bank je v Čechách spousta. Proč by měl klient volit právě vás? V čem jste jedineční?
Předností Citi není konkrétní produkt, ale komplexnost služeb. Citibank je především specifická svou širokou geografickou působností. Zastoupení Citi ve více než 160 zemích světa představuje ideální předpoklady zejména pro služby exportním firmám a společnostem, které svůj rozvoj zakládají zejména na zahraniční expanzi. V portfoliu poskytujeme služby spojené s vybranou destinací, kde společnost působí nebo plánuje exportovat či založit pobočku. Těmto podnikům umožňujeme z jednoho místa obsluhovat všechny své pobočky po celém světě.
Jak se liší služby pro malé a střední společnosti v porovnání se službami pro velké firmy?
Jako banka umíme středním i malým společnostem poskytnout stejné služby jako společnostem velkým. Je pak otázkou, zda středně velké firmy efektivně využijí složitější řešení jako přeshraniční cashpooling či kurzová zajištění. Pokud potřeby společnosti nevyžadují specializované produkty, pak jsme schopni nabídnout jednoduché a efektivní řešení. Každá nabídka je specifická a odráží potřeby konkrétní společnosti.
V letošním roce jste se stali generálnílm partnerem ŠTIK ČESKÉHO BYZNYSU. Proč?
Od koho jiného bychom měli získávat zkušenosti, od koho jiného bychom se měli učit současným trendům a od koho jiného bychom měli čerpat inspiraci do budoucna, než od těch nejlepších? Podnikatelé se v rámci projektu „Štiky českého byznysu“ nepředvádějí na honosných slavnostních večerech, ale potkávají se v rámci klubových setkání, kde je možnost seznámit se s úspěšnými manažery, majiteli rodinných podniků a vyměnit si názory napříč podnikatelským spektrem. Z tohoto důvodu považuji tento projekt za velice přínosný pro všechny zúčastněné a zároveň si myslím, že Citibank by zde neměla chybět.
Které trhy vnímáte Vy a případně Vaši klienti jako perspektivní?
Rusko, Turecko, Brazílie, vůbec Jižní Amerika jako taková, Asie, Afrika, to jsou destinace, o kterých české firmy dlouhodobě ví, že jsou nebo budou zajímavé. Dnes se o ně ale zajímají víc, než kdy dřív. Nebojí se toho. Máme velkou poptávku po informacích o tom, jak mohou firmy na těchto trzích působit a jak jim můžeme my pomoci. Vidíme to jak na poptávce, tak na diskusích s podnikateli.
Dá se dělat velký byznys lokálně nebo bez expanze do zahraničí to nejde? Co říkají statistiky?
Česká republika je exportně zaměřená země, zvláště v některých oborech je domácí trh velmi nasycený. Málokterá firma si může dovolit dlouhodobě se soustředit jen na vnitřní trh. Firmy, se kterými mluvíme, a to bez ohledu na svou velikost, to v podstatě potvrzují. Výsledky průzkumu Citi uvádějí, že 49% dotazovaných větších společností sídlících v České republice plánuje v letošním roce zahraniční expanzi. Vědí, že pokud jejich produkt nebo služba dává smysl, dřív nebo později s tím do zahraničí půjdou. Buď formou exportu, což je nejmasovější případ nebo jdou a zakládají své pobočky v zahraničí. Koneckonců nejaktuálnější čísla ČSÚ uvádějí téměř 17% růst vývozu zboží za 1. kvartál roku 2014. Na druhou stranu je ale potřeba zmínit, že na českém trhu najdeme i úspěšné firmy, které o expanzi neuvažují. Jedná se například o retailové společnosti, které jsou čistými importéry.
(Zdroj: http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/vzoph_cr)
V jakých oborech tyto firmy expandují a jak moc tyto obory ovlivňuje země, ze které pocházejí?
Jedná se o široký záběr, pokud bych měl zmínit konkrétní odvětví, pak například energetika a strojírenství. České společnosti zaměřené především na průmyslové obory mají tradici již z dob prvorepublikových, kdy získaly v zahraničí velmi dobrou pověst. Na to navazují dnešní exportéři, což potvrzují i statistiky. Velkou výhodou České republiky je i kvalifikovaná pracovní síla.
Ví se o Vás, že máte rád dálkový běh. Kolikrát jste běžel maraton? Jaké je Vaše nejlepší umístění?
Maraton se mi podařilo zatím zdolat pouze čtyřikrát, ale v tom posledním jsem si alespoň vylepšil čas těsně nad 3h 30min, což mou sportovní duši potěšilo.
Máte nějaký sportovní sen?
Rád bych se jednou pokusil o zdolání triatlonového Ironmanna, ale ony ty sportovní sny lze realizovat i v našem profesním životě a jsem rád, že v tom se nám s kolegy ze Citi daří.
ŠTIKY ČESKÉHO BYZNYSU: www.stiky.cz
Text: Petra Křapová, Agentura Helas
Komentáře
Kategorie
Příbuzné články
08.11.2024 | Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto ...
28.05.2024 | Vokální formace 4 Tenoři ve čtvrtek 23. května 2024 úspěšně debutovala na jedné z nejprestižnějších ...
10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...
10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...
10.04.2024 | Česká republika vstoupila do Evropské unie 1. května 2004. Na Zámku Loučeň je to důvod k připomenutí, ...
Newsletter:
Best of ... na Facebooku! Nejčtenější články za měsíc