Firmy s novými kancelářemi se silně orientují na pohodlí a komunikaci zaměstnanců
05.09.2016 11:53 | redakce
Společnost CBRE, světový lídr v sektoru komerčních realitních služeb, provedla mezi účastníky soutěže CBRE Zasedačka roku průzkum na téma spokojenosti s novými kancelářemi. Z výsledků průzkumu vyplynulo, že firmy s novými kancelářemi se silně orientují na pohodlí svých zaměstnanců a posílení komunikace uvnitř společnosti. Tento závěr podtrhuje i fakt, že kvalita pracovního prostředí hraje významnou roli při náboru nových pracovníků, převážně při hledání nových uchazečů a talentů, o které je v současné době na pracovním trhu velký zájem.
Katarina Wojtusiak, Head of Office Agency společnosti CBRE, říká:
„44 % firem poskytuje zaměstnancům plný komfort v možnosti výběru typu kanceláře. Tento výsledek potvrzuje, že pro mladou generaci, která by měla za pár let tvořit hlavní pracovní sílu, již bude samozřejmostí mít v práci adekvátní zázemí nebo vysokou míru flexibility.”
93 % společností, které na průzkum odpověděly, prošly změnou kanceláří v posledních čtyřech letech. Při realizaci nových kanceláří musí společnost myslet na svou budoucnost, převážně na to, jak se bude jejich firma rozšiřovat a vyvíjet.
Alexandra Tomášková, Leasing Manager společnosti Skanska Property Czech Republic, doplňuje:
“Kategorie, kterou v soutěži CBRE Zasedačka roku zaštiťuje Skanska, s názvem Kanceláře pro budoucí výzvy, reprezentuje náš přístup k vytváření kancelářského prostředí, jež je připravené čelit výzvám, které firmu čekají v budoucnosti. Etnetera, loňský vítěz této kategorie, naprosto předčila naše očekávání. Letos doufáme, že najdeme další společnosti, jež nás ohromí svým kancelářským prostředím, které je nejen inovativní, trvale udržitelné a flexibilní, ale je též vytvořeno pro lidi, s ohledem na jejich zdraví a duševní pohodu.”
Změny v kancelářském prostředí by nebyly možné bez technologií, které umožňují práci prakticky kdykoliv a odkudkoliv, díky různým formám pracovních úvazků nebo home office.
Lenka Čábelová, manažerka komunikace a CSR společnosti Microsoft Česká republika, říká:
„Není překvapením, že podle výsledku průzkumu, až 69 % firem nabízí svým zaměstnancům částečné úvazky nebo home office. Stále více lidí totiž považuje flexibilitu v práci – z hlediska času i místa - za standard. Firmy, které na tento trend nezareagují, riskují, že nebudou preferovaným zaměstnavatelem.“
Jedním z dalších důležitých aspektů, které ovlivňuje kvalitu pracovního prostředí, jsou mimo jiné akustické podmínky.
Josef Němec, majitel společnosti Němec – luxusní povrchy, vysvětluje:
„66 % oslovených firem uvedlo, že má ve firmě výbornou akustiku. Z hlediska vlivu akustiky na samotné zaměstnance se ale jedná o výsledek nedostatečný. Firmy si musí uvědomit, že to nejcennější ve firmě jsou právě její zaměstnanci. Není nic důležitějšího. Je úplně jedno, v jakém oboru pracujete. Můžete vyrábět vynikající stroje, prodávat to nejlepší zboží, anebo nabízet ty nejlepší služby. Pokud ale firma nemá kvalitní pracovní tým, může se na konkurenčním trhu jen velmi obtížně prosadit a dle mého názoru nemá ani žádnou budoucnost.”
Kancelářské prostory plní také reprezentativní funkci, která je důležitá jako pro interní, tak externí komunikaci.
Petra Lávičková, Head of Corporate Marketing & PR společnosti CBRE, potvrzuje:
„70 % firem používá své prostory k interním akcím, čtvrtina i k pořádání externích seminářů či konferencí. A také téměř třetina společností má interně speciální osobu, která se stará o blaho zaměstnanců.“
Současné kancelářské prostředí prochází turbulentní změnou, která se projevuje převážně v posledních pěti letech. Moderní koncepty přinášejí stále něco nového, je to diktát moderní generace, přestože v nových konceptech pracuje spousta starších lidí.
Filip Muška, Workplace Consultant společnosti CBRE, k budoucnosti kancelářských prostor, říká:
“Výsledky průzkumu uvádí, že 13 % firem přinesla změna kancelářských prostor i ekonomický přínos. Troufám si říci, že v budoucnu bude firem, kterým přinese změna kancelářského konceptu zvýšení obratu či snížení nákladů, mnohem více.”
Výsledky průzkumu CBRE na téma nových kancelářských prostor
Průzkum provedla společnost CBRE mezi účastníky soutěže CBRE Zasedačka roku. 93 % společností, které na průzkum odpověděly, prošly změnou kanceláří v posledních čtyřech letech.
Výhody nových kanceláří |
50 % firem uvedlo, že změna přinesla větší spokojenost zaměstnanců, lepší interní komunikaci, posílení týmového ducha a loajalitu k firmě |
50 % firem uvedlo, že vyšší komunikativnost a rychlé řešení problému měli obrovský vliv na produktivitu práce zaměstnanců |
13 % firem dokonce uvedlo ekonomický přínos (zvýšení obratu či snížení nákladů) |
Menší fluktuace, zájem klientů a uchazečů o zaměstnání je dalším z citovaných benefitů |
Nevýhody nových kanceláří |
6 % firem uvedlo nevyužití relaxační zóny |
19 % uvedlo nekomfortnost některých částí prostor |
Kancelářské prostory (relaxační zóny, zasedací místnosti, akustika, technologie) |
Alespoň částečný desksharing stolů využívá 40 % firem |
44 % firem poskytuje zaměstnancům plný komfort v možnosti typu kanceláře (uzavřená kancelář, open space office, relaxační zóna nebo zóny podporující spolupráci) |
60 % firem má neformální zasedačky |
31 % má dokonce kombinaci formálních i neformálních zasedacích místností |
Téměř 70 % dotazovaných má relaxační zónu, z nichž 40 % má jak pasivní (četba či individuální poslech hudby, atp.) tak aktivní (stolní tenis, hry, TV, atp.) formu relaxační zóny |
41 % firem má knihovnu či studovnu |
20 % uvedlo, že mají i nestandartní prvky v kancelářích jako fitness, terasy, masážní koutky, game room, kulečníkové stoly, stolní tenis či fotbálek |
66 % firem má ve firmě výbornou akustiku |
Téměř 60 % firem má vybavení pro videokonference |
Firemní komunikace |
70 % firem používá své prostory k interním akcím, čtvrtina i k pořádání externích seminářů či konferencí |
Téměř třetina firem má interně speciální osobu, která se stará o blaho zaměstnanců |
Třetina firem dělá maximum pro interní komunikaci – dotazníky spokojenosti, teambuilding, interní neformální setkání, intranet nebo setkání s managementem face to face |
Pouze 15 % z dotazovaných uvedlo, že změnu kanceláří se zaměstnanci nekomunikovalo |
Pracovní úvazky |
69 % firem nabízí částečné úvazky nebo home office |
KONTAKT:
Jméno: Ivona Novotná
Tel: +420 731 889 963
Email: ivona.novotna@cbre.com
CBRE News- Facebook
CBRE Czech Republic Linkedin, Twitter
CBRE Zasedačka roku! – Facebook
O soutěži CBRE Zasedačka roku – www.zasedackaroku.cz
Soutěž vyhlašuje a zastřešuje společnost CBRE, světový lídr v oblasti komerčních realitních služeb. V roce 2014 proběhl první ročník. Od té doby se do soutěže zapojilo více než 150 firem a porota z nich vybrala 56 finalistů. Letos se firmy mohou hlásit do soutěže až do 31. 10. 2016. Slavnostní vyhlášení proběhne v únoru 2017. Generálními partnery jsou společnosti SKANSKA, Microsoft, Němec – luxusní povrchy, hlavními partnery jsou Steelcase, Chytrá zeď a 4Works. Mezi další partnery patří Česká rada pro šetrné budovy, Unifer, Moser, LIKO-S, Löfbergs. Více o soutěži se dozvíte na webových stránkách www.zasedackaroku.cz.
Komentáře
Kategorie
Příbuzné články
08.11.2024 | Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto ...
28.05.2024 | Vokální formace 4 Tenoři ve čtvrtek 23. května 2024 úspěšně debutovala na jedné z nejprestižnějších ...
10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...
10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...
10.04.2024 | Česká republika vstoupila do Evropské unie 1. května 2004. Na Zámku Loučeň je to důvod k připomenutí, ...
Newsletter:
Best of ... na Facebooku! Nejčtenější články za měsíc