Jak se podniká cizincům v Čechách pohledem Sergeye Knizhina
23.10.2014 23:57 | Michaela Lejsková
Společnost, která přináší jednoduchost a
variabilitu komerčního a zpravodajského sdělení a má ambice se stát dominantním
komunikačním nástrojem na trhu, musí pracovat s trendy rychlého životního
tempa. Ty se však sami o sobě nezmění, ty musí změnit „vizionář“, který může
být na počátku nepochopen, musí být však trpělivý, a přizpůsobovat se
mentalitě těch, kterým jsou služby určeny. Za tímto projektem a samotnou
filosofií „SCREENET“ stojí Mgr. Sergey Knizhin, kterého jsme krátce
vyzpovídali.
foto: Lenka Žáčková
Již Vaše jméno napovídá, že jistě Váš původ není zdejší. Prozradíte
nám Váš původ?
O mém příjmení a původu kolují legendy, ale nikdo přesně neví, kde se vzalo. Záznamy o naší rodině v Rusku jsou zničené. Takže mám jen útržkovité informace. Jedna z nejstarších příbuzných, o níž se mluví, byla moje praprababička, která se jmenovala Etingová. Jméno měla údajně podle německého města Eting. Takže se dohadujeme, že mohla být Němka. Dále jsme zjistili, že v roce 1917 se část mé rodiny odstěhovala na západ, bratranec odjel do Ameriky a ta druhá část zůstala na Sibiři. Tam jsem se narodil i já. Moje rodina byla za komunismu v opozici, nikdo nesměl vycestovat ze země, dědeček byl poslán na Sibiř a za Stalinových represí ho někdo udal a byl zabit.
Jak vnímáte českou podnikatelskou mentalitu.
V Rusku chce klient zkoušet nové věci a má k tomu podmínky, je to tam dravější, to ano, ale zase když je člověk schopný, tak se dokáže vypracovat. Podnikatelé se tam snaží vyhledávat nové podmínky, příležitosti. Moto v Rusku je „chci zkoušet nové věci“. Tady jste mnohem více konzervativní. Když přicházím za klienty, tak často slyším větu – „nemáme s tím žádné zkušenosti“. Narážím na to velmi často. Ale pokud ty zkušenosti neuděláte, tak ani nezjistíte, co byste mohli získat. Například v Rakousku jsou v reklamě mnohem lepší podmínky, existují gigantické sítě, s nimiž se dá slušně obchodovat.
foto: Lenka Žáčková
Tak asi lidé u nás mají raději jistoty…
To ano, podnikání v Čechách je klidnější, pohodlnější, s více jistotami. Je to ale také o povaze. To v Rusku se musí každý o svoji pozici na trhu více rvát. Tam má slovo konkurence skutečný význam. Když tady někdo použije slovo konkurence, tak se často jen pousměji, neboť nikdy nezažil, jak funguje skutečná konkurence.
S fotografkou Lenkou Hatašovou, foto: Lenka Žáčková
Společnost (chcete-li filosofie) SCREENET
tvoří propojenou a centrálně řízenou síť vlastních velkoplošných venkovních LED
obrazovek o velikostech od 20 do 56 m2. Obrazovky jsou umístěny v místech,
kde je zaznamenána vysoká koncentrace osob, což jsou především nákupní centra.
Přináší jednoduchost a variabilitu komerčního a zpravodajského sdělení a má
ambice se stát dominantním komunikačním nástrojem.
Text, foto: Lenka Žáčková a Lenka Hatašová
Portrét foto: Lenka Hatašová
Komentáře
Kategorie
Příbuzné články
08.11.2024 | Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto ...
28.05.2024 | Vokální formace 4 Tenoři ve čtvrtek 23. května 2024 úspěšně debutovala na jedné z nejprestižnějších ...
10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...
10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...
10.04.2024 | Česká republika vstoupila do Evropské unie 1. května 2004. Na Zámku Loučeň je to důvod k připomenutí, ...
Newsletter:
Best of ... na Facebooku! Nejčtenější články za měsíc