Organizace GREEN BRANDS vyznamenala firmy za ohledy k životnímu prostředí


GREEN BRANDS
29.01.2019 19:15 | redakce

Mezinárodní nezávislá organizace GREEN BRANDS, která si klade za cíl motivovat a měnit chování spotřebitelů a pomáhat společnostem propagovat jejich udržitelné chování a ochranu životního prostředí, udělila v České republice ocenění pečeti za udržitelné podnikání značkám Alterra a enerBIO od společnosti ROSSMANN či značce Frosch od Melitty. Ocenění kvality GREEN BRANDS obdržely značky na základě nezávislého, transparentního a vysoce respektovaného třístupňového procesu, jehož součástí byl i důkladný audit značek. Předávání pečeti proběhlo v pražském hotelu Mosaic House, který se k zelené a udržitelné filosofii intenzivně hlásí již řadu let. Byl prvním hotelem, který zavedl systém čištění odpadních vod v České republice a druhým, jenž zavedl systém čištění odpadních vod s tepelnou rekuperací na světě. Hotel Mosaic House je tak sám nominován na ocenění GREEN BRANDS. V auditu značek Frosch, Alterra a enerBIO se ve všech částech výroby, spotřeby i likvidace hodnotily dopady jejich produktů na životní prostředí a udržitelný rozvoj. Konkrétně se tak například hodnotilo, zda se balení produktů Frosch skládá z recyklovatelných materiálů či zda enerBIO používá při výrobě pro své potraviny regionálně dostupné suroviny. Pečeť GREEN BRANDS Czech Republic 2019/2020 byla udělena značkám na dva roky se souhlasem české Odborné poroty, která je nedílnou součástí procesu hodnocení a garantem nezávislosti. Porotu tvoří významné osobnosti a kapacity z vědní, společenské i mediální sféry, jakými jsou například pan Prof. RNDr. Bedřich Moldan, CSc., dr.h.c. z Centra pro otázky životního prostředí, Sandra Feltham z Business Leaders Forum a Flagship Consulting či Aleš Kuták z Komory obnovitelných zdrojů energie. Během dvouletého období jsou značkám poskytnuty podpora a poradenství, díky kterým jsou veřejnosti představeny jako dostupná alternativa k méně šetrným produktům. Díky tomu se mohou oceněné značky značně odlišit od konkurence a získat tak renomé nejen u svých zákazníků, ale získat i ty nové. Pro spotřebitele to v praxi znamená, že díky ocenění GREEN BRANDS mohou rozeznat ty skutečně udržitelné a k životnímu prostředí šetrné výrobky, služby i celé společnosti. Z tohoto procesu jasně vyplývá důležitost udílení pečetí GREEN BRANDS a podpora udržitelného podnikání. Jen tak lze totiž dosáhnout celospolečenské efektivní ochrany klimatu a skutečně udržitelného rozvoje.

 

GREEN BRANDS

GREEN BRANDS

 „Pečetí kvality GREEN BRANDS mohou být vyznamenány jen „zelené“ značky každodenního života, ze všech oborů a všech velikostí, které přebraly spoluzodpovědnost za udržitelný a vyvážený rozvoj ekonomického, sociálního a environmentálního prostředí v České republice. Značkám Frosch, Alterra a enerBIO tak velice gratulujeme,“ uvádí András Wiszkidenszky, regionální ředitel GREEN BRANDS Česká republika. „Nominací hotelu Mosaic House bychom zase rádi demonstrovali široké spektrum společností, které mohou být oceněni pečetí GREEN BRANDS v České republice,“ dodává András Wiszkidenszky.

„Je dobře, když firmy mluví o snižování svojí ekologické stopy a je tak prospěšné, když firmy dělají drobná dílčí zlepšení. Nejdůležitější je, když firma udělá z udržitelnosti strategii svého podnikání. A takové příklady je nutné odborně a nezávisle vyhodnotit a následně veřejně oceňovat. Takoví průkopníci pomáhají směřovat byznys jako celek,“ uvádí Jiří Koželouh, programový ředitel Hnutí Duha a Odborný porotce GREEN BRANDS Česká republika. „Konkrétně pak přikládám důraz při kontrole oceňování společností a značek GREEN BRANDS komplexnosti, s jakou firma přistupuje ke snižování své ekologické stopy. Zajímají mě i souběžné strategie v oblasti lidských práv a sociální oblasti. A považuji za velmi důležité, aby firmy vzdělávaly své zákazníky, ale také žádaly po politicích změny obecných pravidel a hrály roli průkopníků, kteří ukazují, že podnikání s ohledem na kvalitu života nás všech je možné a výhodné,“ dodává Jiří Koželouh.

„Dva a půl milionu českých zákazníků si v obchodě vybírají podle ekologické stopy výrobku. Jenomže většina spotřebitelů také v průzkumech říká, že není snadné ji rozpoznat. Proto potřebujeme programy, které schroustají složitá data o zboží a přetaví je do srozumitelného označení,“ uvádí Vojtěch Kotecký, ze společnosti Glopolis a Odborný porotce GREEN BRANDS Česká republika. „Na Green Brands je sympatické, že se nedívá pouze na jeden rozměr, ale prozkoumává výrobek ze všech stran. Nejenom jestli třeba není zbytečně obalený v kvantech plastu, ale také jak ho vyrábějí nebo odkud čerpají suroviny,“ dodává Vojtěch Kotecký.

„Ekologická udržitelnost a odpovědnost jsou významnou součástí vize hotelu Mosaic House i naší restaurace La Loca. Usilujeme o to být nejlepší volbou při rozhodování o ubytování v Praze, včetně poskytování co nejlepších zážitků všem, kdo se se rozhodnou využít našich služeb. A to vše s významným snížením uhlíkové stopy,“ uvádí Nah - Dja Tien, generální ředitel hotelu Mosaic House.  „Mosaic House se svým provozem snaží být co nejšetrnější k životnímu prostředí, a právě proto přistoupilo vedení hotelu k implementaci ekologicky šetrných technologií, a mám za to, že se nám to skutečně daří. Byli jsme prvním hotelem v České republice, který obdržel BREEAM In-Use „Excellent“ certifikát. Naše toalety fungují na bázi Geberit Eco dual systému – šetří vodu s každým spláchnutím. Pokoje jsou vybaveny nízkoprůtokovými sprchami, které používají menší množství vody (vy si toho ale vůbec nevšimnete). Mosaic House je členem České rady pro šetrné budovy, iniciativy usilující o tvorbu zdravých, prosperujících budov šetrných ke společenskému i životnímu prostředí. Často pořádáme „zelené prohlídky“ našeho hotelu a přednášky. Mezi pasivní prvky, kterými hotel disponuje, patří například úspornější světla a spotřebiče, automatické rolety, tříkomorová okna a zateplená fasáda. Mezi aktivní prvky se řadí střešní solární panely, zpětné získávání tepla z chlazení, ze systému čištění vody ze sprch, umyvadel a dřezů nebo využívání tzv. šedé vod na splachování toalet, vytírání nebo zalévání zeleně,“ dodává Nah - Dja Tien.

Součástí hotelu Mosiac House je také restaurace La Loca. Místo pulzující životem od rána servíruje čerstvé snídaně. V době oběda nabízí všem hostům zdravé a originální pokrmy.  Ve večerních hodinách nabízí restaurace pak hudbu a zábavu. Kdo dává přednost klidnějšímu prostředí, čeká na něho klidná zahrada s vodopádem v duchu:

„Dejte si něco k snědku a pití a najděte klid a rovnováhu. Oprostěte se od shonu kolem a nechte nás postarat se o Vaše pohodlí“.

GREEN BRANDS

Předání ocenění GREEN BRANDS značkám enerBIO, Alterra od společnosti ROSSMANN a Frosch od Melitty. Zleva Marek Vácha a András Wiszkidenszky GREEN BRANDS, Olga Stanley a Kateřina Mrázková – ROSSMANN a Martina Hrušínská – generální ředitelka společnosti Melitta, která značku Frosch na český trh dodává

 

GREEN BRANDS je mezinárodní, nezávislá a samostatně působící brand-marketingová organizace založená v roce 2011, která v rámci mezinárodní spolupráce s nezávislými a uznávanými institucemi z oblasti životního prostředí, ochrany klimatu a trvalé udržitelnosti, vyznamenává trvale udržitelné a k životnímu prostředí šetrné značky. Těmto značkám uděluje pečeť kvality GREEN BRANDS. Organizace GREEN BRANDS byla založena Norbertem Luxem na základě jeho úspěšné kariéry v mezinárodní organizaci zabývající se zvyšováním hodnot a kvalit fungování značek, a také díky jeho celoživotní náklonnosti k ochraně přírody. Klíč k založení tak byl v propojení Luxových zkušeností z brand-marketingu a jeho osobního přesvědčení o důležitosti ochrany přírody. Více informace naleznete na www.green-brands.cz

GREEN BRANDS
GREEN BRANDS

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Jubilejní desátý ročník ocenění Nejdůvěryhodnější značka
Jubilejní desátý ročník ocenění Nejdůvěryhodnější značka

08.11.2024 | Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto ...


4 Tenoři měli úspěšný koncert v Carnegie Hall
4 Tenoři měli úspěšný koncert v Carnegie Hall

28.05.2024 | Vokální formace 4 Tenoři ve čtvrtek 23. května 2024 úspěšně debutovala na jedné z nejprestižnějších ...


Ministr Síkela uvedl Jana Michala do funkce generálního ředitele agentury CzechInvest
Ministr Síkela uvedl Jana Michala do funkce generálního ředitele agentury CzechInvest

10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...


Jak sbírat umění? To vysvětlí nová výstava v hradecké galerii
Jak sbírat umění? To vysvětlí nová výstava v hradecké galerii

10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...


Zámek Loučeň oslaví 20.výročí vstupu České republiky do EU
Zámek Loučeň oslaví 20.výročí vstupu České republiky do EU

10.04.2024 | Česká republika vstoupila do Evropské unie 1. května 2004.  Na Zámku Loučeň je to důvod k připomenutí, ...




Vyhledávání:
Newsletter:

Best of ... na Facebooku!
Menstyle.cz na Facebooku RSS iBestof
Nejčtenější články za měsíc
Nejžhavější tagy