Pracovní trh nebývale posiluje, řada pozic má i dvojnásobný nárust počtu zaměstnanců
08.06.2022 13:31 | redakce
Sehnat kvalifikované profesionály je rok od roku náročnější. Přesto se Cleeviu podařilo během dvanácti měsíců čtyřnásobně zvětšit velikost týmu. Mirka Hrivňáková, COO a Head of HR v Cleeviu vysvětluje, co je pro zaměstnance klíčové a co za podmínky by měla firma splňovat, aby v ní lidé chtěli dlouhodobě pracovat.
„Když se lidé rozhodují, jestli změní zaměstnání, ovlivňují je tři základní faktory. Chtějí smysluplnou práci, firemní kulturu, která odpovídá jejich potřebám a za svou práci vyžadují odpovídající odměnu,” vysvětluje klíčové složky well-beingu v rámci zaměstnání Mirka Hrivňáková, COO a Head of HR Cleevio.
Smysluplné projekty
„Z naší dlouhodobé zpětné vazby v rámci všech týmů vyplývá, že pokud se lidé podílejí na projektech, které jim dávají smysl, tak zůstávají. A to i v případě, že jim chodí nabídky odjinud. Pokud se podílíte na tvorbě aplikace, kterou byste sami rádi používali, je vaše motivace, spokojenost a pracovní nasazení vyšší,” upozorňuje Mirka Hrivňáková. Potvrzuje tak jeden ze současných post-covidových trendů na pracovním trhu. Ten odhaluje, že zaměstnanci chtějí pracovat ve firmách, které mění svět k lepšímu. Pokud se tak neděje a ve své práci smysl nevidí, jsou ochotnější jít pracovat jinam.
Firemní kultura odpovídající potřebám zaměstnanců
S pandemií se proměnily i úlohy jednotlivých oddělení a změny nejvíce zasáhly styl řízení lidí. Jedním z klíčových úkolů leaderů je vytvářet podporující a motivující firemní prostředí, které je dalším z pilířů spokojenosti zaměstnanců. Jak tento přístup prakticky promítnout do firemní kultury?
„Při běžném fungování například nenutíme zaměstnance pracovat od do,” vypočítává Mirka Hrivňáková. „Rodiče odchází z kanceláře dřív, aby stihli vyzvednout děti, a zbytek dodělávají večer. Sportovci si protahují pauzu na oběd a chodí si zaběhat. Potřeby lidí jsou různé a my respektujeme rozdílnou náplň pracovního dne i životní fázi každého člověka. Tento přístup se nám prakticky vyplácí, protože flexibilita a ochota vycházet si vstříc je na obou stranách, a když je potřeba, tak naši lidé zaberou,” sdílí své zkušenosti Hrivňáková.
Jednou z dalších změn, kterou na pracovním trhu způsobil covid, je hybridní práce. V mnoha společnostech včetně Cleevia se tento model stal samozřejmostí. „Nejenže nikoho nenutíme pracovat z našich kanceláří, ale dokonce jsme letos našim lidem pronajali vilu v Portugalsku, odkud mohli 3 měsíce pracovat,” uvádí Mirka Hrivňáková, podle které tento benefit využilo 33 lidí, tedy necelá třetina. Vývojářské studio v tomto benefitu, jehož náklady se vyšplhaly na téměř čtvrt milionu korun, plánuje pokračovat i napřesrok.
Z nejrůznějších výzkumů vyplývá, že pro mileniály a generaci Z je klíčový osobní růst a seberozvoj. V Cleeviu se těmito údaji inspirovali při tvorbě Cleevio Akademie, v rámci které má každý člen týmu nárok na nejrůznější školení nebo příspěvek ve výši až 20 000 Kč na vzdělávání a růst.
Plat a zaměstnanecké benefity
„Pokud vnímáte potřeby svých zaměstnanců, zjistíte, že plošné zaměstnanecké benefity nemají smysl, protože je nevyužijí všichni. Lidé mnohem více ocení peníze navíc, které si utratí podle svých potřeb,” myslí si Mirka Hrivňáková a pokračuje: „V Cleeviu vnímáme benefity komplexně, jako něco, co má ulehčit život a work-life balance. Proto je nabízíme v podobě nejrůznějších služeb, aktuálně třeba jako pravidelné snídaně nebo možnost online terapie zdarma. V září nás čeká stěhování do větších kanceláří a plánujeme prostor vybavit tak, aby to lidem maximálně ulehčilo život. V úvahu připadá třeba zřídit na recepci podací místo Zásilkovny nebo nechat ve foyer postavit Alza box,” vypočítává Mirka Hrivňáková.
Férová odměna za práci je třetím z pilířů spokojenosti. V Cleeviu jí dosahují pomocí platového rozmezí u každé pozice podle seniority lidí. „Plat už však nějakou dobu není tím nejdůležitějším faktorem, a pokud se nepropojí se smysluplnou prací a příjemnou firemní kulturou, ani nadprůměrné ohodnocení spokojenost a loajalitu zaměstnanců nezaručí,” uzavírá Mirka Hrivňáková.
O Cleevio:
Cleevio je česká vývojářská společnost, která vznikla v roce 2007 a vyvinula projekty jako Spendee nebo Gamee, které se posléze osamostatnily. Cleevio pomohlo vytvořit řadu zajímavých služeb, například HoppyGo, Zásilkovna, Evropa 2, Youradio a další. Cleevio se jako technologický partner aktuálně podílí na mezinárodním projektu Driverama nebo americké službě pro správu digitálního dědictví GoodTrust. V roce 2021 obrat Cleevia překonal 100 milionů Kč. www.cleevio.com
Komentáře
Kategorie
Příbuzné články
08.11.2024 | Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto ...
28.05.2024 | Vokální formace 4 Tenoři ve čtvrtek 23. května 2024 úspěšně debutovala na jedné z nejprestižnějších ...
10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...
10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...
10.04.2024 | Česká republika vstoupila do Evropské unie 1. května 2004. Na Zámku Loučeň je to důvod k připomenutí, ...
Newsletter:
Best of ... na Facebooku! Nejčtenější články za měsíc