Sto procentně recyklovatelné obaly od FROSCH postupně dominují trhu
03.10.2019 22:29 | redakce
Společnost Werner & Mertz, výrobce ekologických čisticích prostředků a kosmetiky značky Frosch, díky své recyklační iniciativě významně přispívá do oběhové ekonomiky. Na mezinárodní scéně majitel firmy pan Reinhard Schneider usiluje o to, aby přesvědčil další společnosti k následování jeho příkladu, a používaly pro ve své obaly plasty ze sběru domácího odpadu. Je to jediný způsob, jak zajistit, aby oběhová ekonomika fungovala a udržovala plasty v uzavřené smyčce. Tak, aby byla zajištěna největší produkce recyklovaných lahví na světě ve prospěch čistých oceánů bez plastů. Firma Werner & Mertz v těchto dnech v souvislosti s tímto ožehavým tématem uvedla v německém Mainzu do provozu nové výrobní centrum pro produkci výrobků Frosch v areálu společnosti se světovými rekordními čísly ve výrobě recyklovaných lahví. K datu září 2019 se vyrobilo a naplnilo 297 milionů PET lahví Frosch vyrobených ze 100 procent použitého plastu z vybraného odpadu. Werner & Mertz tak výrazně přispívá k ochraně oceánů.
„Je možné naše oceány trvale zbavit plastových odpadků a mikroplastů? Co může každý dělat a jak může přispět Werner & Mertz? Řešení pro čisté oceány je na souši. Když jsou plastové obaly recyklovány na vysoké úrovni a zavedeny do uzavřené smyčky výrobního procesu, nemohou skončit jako odpadky v oceánu,“ uvádí Reinhard Schneider. „Naše nová ultramoderní továrna, schválená v rámci EMAS, zahrnuje kromě vodárenského střediska Water Center a laboratoře i nové výrobní centrum, které bylo postaveno za cenu 30 milionů EUR, což je největší samostatná investice v historii společnosti. Naše výrobní středisko je zvláště působivé, protože má ambiciózní energetický koncept s vynikajícími izolačními hodnotami a vysoce účinný systém rekuperace tepla. Kromě toho mají zaměstnanci příjemnou pracovní atmosféru,“ dodává Reinhard Schneider.
„Spotřebitelé mají povinnost pomáhat, protože mohou ovlivňovat společnosti, maloobchod a politiku prostřednictvím jejich nákupního chování,“ uvádí známý německý herec a ekologický aktivista Hannes Jaenicke. „Mnoho spotřebitelů si myslí, že nemohou dělat nic účinného v boji proti plastovému odpadu v oceánech. Avšak mohou, aniž by museli přinášet oběti v každodenním životě. Proto jsem ve spolupráci s Werner & Mertz natočil vtipný spot o plastovém odpadu. Video používá humor k ukázání toho, jak můžeme všichni chránit životní prostředí, aniž by se kdokoli musel vzdát toho, co chceme a potřebujeme - nákupem obalů vyrobených ze 100 procent recyklovaných materiálů,“ dodává Hannes Jaenicke.
Poptávka po udržitelných čisticích prostředcích roste
Udržitelné čisticí prostředky od společnosti Werner&Mertz se těší větší poptávce než kdy jindy. Od roku 2016 do roku 2018 vzrostly tržby za značku Frosch o 21 procent a její tržní podíl o 14 procent. V roce 2018 činil celkový příjem celé skupiny Werner & Mertz 399 milionů EUR. Díky investicím do nového výrobního centra může společnost Werner & Mertz držet krok s rostoucími požadavky a poptávkou. Jedna z prvních nových výrobních linek v hodnotě 4,5 milionu EUR je již v provozu. V konečné fázi expanze může být výroba Frosch zdvojnásobena. Výrobce obalů ALPLA, který již roky vyrábí ze 100 procent použitého plastu v závodě Werner & Mertz, se také přestěhoval do nové budovy při vlastní úspoře zdrojů.
Trvale udržitelná a energeticky účinná výstavba
U nové výstavby měla udržitelnost vysokou prioritu. Bylo použito největší množství povoleného recyklovaného betonu. Dvě třetiny plochy střešní plochy o rozloze 4 000 metrů čtverečních jsou pokryty 455 fotovoltaickými moduly, které dodávají energii chladicím jednotkám. Rekuperace tepla a dálkové vytápění se mimo jiné používají k vytápění budovy. Celá budova je vybavena LED osvětlením, které je ovládáno na toaletách, chodbách a v šatnách pomocí senzorů přítomnosti. Architekt Holger Ries, který byl za stavbu zodpovědný, vysvětlil: „Základem udržitelného plánování je nepřetržité a dlouhodobé plánování struktury závodu. Werner & Mertz sleduje tento cíl posledních 30 let. Stavbou budovy L8 společnost dokumentuje svůj postoj k využívání zdrojů a šetrnému využívání životního prostředí“.
Značka Frosch obdržela ocenění GREEN BRANDS Česká republika za prokazatelnou udržitelnost a šetrnost k životnímu prostředí. Ocenění udílí organizace GREEN BRANDS Česká republika na základě nezávislého, transparentního procesu, jehož součástí je také důkladný audit. Hodnocen byl nejen dopad čisticích prostředků na životní prostředí, ale i celý výrobní a recyklační cyklus.
_________________________________________________________________________________
Frosch je již 30 let průkopnickou značkou v ekologii a jeho prioritou není jen následovat zaběhnuté trendy, ale vyvinout a zavést na poli ekologie nové standardy a postupy. V celé své dlouholeté historii Frosch neustále zdokonaluje vývoj a výrobu čisticích a pečujících prostředků šetrných k životnímu prostředí a stává se lídrem mnoha environmentálních projektů přesahujících mnohdy hranice daného průmyslu. Ekologické výrobky jsou v průběhu celého životního cyklu prokazatelně šetrnější nejen k životnímu prostředí, ale i ke zdraví spotřebitele. Více informací naleznete na: www.frosch-eko.cz
Werner & Mertz sídlí v Mainzu více než 150 let. Během té doby se inovativní společnost na evropském trhu etablovala se svými důvěryhodnými značkami Erdal, Frosch a Tana. Loajalita ke svému závodu a inovativní síla tvoří základ pro nové nápady, které jdou do produktů a iniciativ výrobce. Společnost Werner & Mertz provozuje výrobní závody ověřené v rámci EMAS v Mainzu a v rakouském Halleinu. Výrobky, které se zde vyrábějí, dodávají do mnoha evropských zemí prostřednictvím sedmi prodejních společností a po celém světě Exportním oddělením. Werner & Mertz GmbH zaměstnává celkem 1 000 lidí. Společnost Werner & Mertz dodržuje zásady ekologických a udržitelných obchodních praktik a trvale sleduje své cíle udržitelnosti. Díky iniciativě Frosch Initiative a speciálním projektovým partnerstvím nastavuje Werner & Mertz směr průkopnických udržitelných řešení a stimuluje další podniky mimo vlastní průmysl. www.werner-mertz.de
Komentáře
Kategorie
Příbuzné články
08.11.2024 | Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto ...
28.05.2024 | Vokální formace 4 Tenoři ve čtvrtek 23. května 2024 úspěšně debutovala na jedné z nejprestižnějších ...
10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...
10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...
10.04.2024 | Česká republika vstoupila do Evropské unie 1. května 2004. Na Zámku Loučeň je to důvod k připomenutí, ...
Newsletter:
Best of ... na Facebooku! Nejčtenější články za měsíc