Třicet let udržitelného podnikání značky biočajů a biokoření Sonnentor
25.04.2022 17:54 | redakce
Historie rakouské značky biočajů a biokoření Sonnentor se píše již od konce 80. let minulého století. Její zakladatel Johannes Gutmann ji postavil na touze podpořit malé rakouské pěstitele a na víře v ekologického zemědělství. Stejnou filozofii vyznával i Tomáš Mitáček, se kterým Johannes Gutmann v roce 1992 Sonnentor v Čechách zakládal. Vedení společnosti po něm převzal Josef Dvořáček, se kterým firma začala realizovat projekty kompostovatelných materiálů, ekologického provozu a povýšila výrobu biočajů a biokoření na oblíbený turistický cíl spojený s exkurzí do výroby. Bylinkový ráj Sonnentor ročně přiláká přes 40 000 tisíc návštěvníků. Sonnentor v České republice letos slaví 30 let své existence a není a nikdy nebyl jen levnou dceřinou firmou z východu. Je rovnocenným partnerem sdílejícím stejné hodnoty. Sonnentor úspěšně podniká s ohledem k životnímu prostředí a s respektem k lidem. Staví na důvěře a dlouhodobé spolupráci. Nebojí se být průkopníkem v rozvoji udržitelného podnikání a hledat stále nové cesty k jeho rozvoji. Sonnentor jde cestou osobního prodeje v menších partnerských prodejnách, vlastních obchodech - malých ostrůvcích radosti a na e-shopu. Vědom si hodnoty svých výrobků a jejich kvality, za níž se skrývá poctivá lidská práce, se vyhýbá anonymnímu prostředí nadnárodních řetězců. V současnosti nabízí téměř 600 bioproduktů, které vyváží do více než padesáti zemí světa.
Sonnentor - značka postavená hodnotách a mezilidských vztazích
Na začátku byla touha dělat smysluplnou práci na pomezí potravin a lidové medicíny a pomáhat zemědělcům s odbytem jejich kvalitních produktů v době, kdy bylo ekologické zemědělství ještě v plenkách. Sonnentor si postupně vybudoval širokou základnu biopěstitelů v České republice, od prvního dodavatele získaného přes inzerát až po současných téměř třicet pěstitelských rodin. Spolupráce s nimi funguje na férové odměně a vzájemné důvěře. “Každý rok organizujeme u nás v Sonnentoru společné setkání našich pěstitelů. Mohou si mezi sebou nasdílet zkušenosti a všichni se můžeme osobně lépe poznat. Jejich rodiny jsou součástí Sonnentoru a jejich práce si velmi vážíme,” popisuje jednatel a spolumajitel Sonnentoru Josef Dvořáček. Firma začínala s nabídkou čtyř druhů sypaných bylinných biočajů, z nichž Dobrá nálada patří dodnes mezi prodejní bestsellery. Portfolio Sonnentoru stejně jako jeho bylinky stále roste.
Sonnentor vyznává tradiční hodnoty a věří, že spokojené mezilidské vztahy a pevné rodinné zázemí jsou základem fungující společnosti. Společnosti ohleduplné k životnímu prostředí i svému okolí. Lidé, kteří jsou šťastní doma, přinášejí svou radost i do práce a naopak. Spokojenost zaměstnanců a podpora jejich rodin je proto pro Sonnentor naprosto klíčová. To dokazuje nabídkou různých forem zkrácených úvazků.
Udržitelnost v detailu - rovnováha, zásady a ohled na příští generace
Sonnentor přemýšlí o dopadech svého podnikání a neustále se posouvá směrem k maximální udržitelnosti. Svědčí o tom i zisk ocenění E.ON Energy Globe, udělované projektům, které mohou inspirovat inovativním přístupem k úsporám energií a ochraně životního prostředí. A co to znamená v praxi?
Současné sídlo firmy Sonnentor v Čejkovicích vzniklo rekonstrukcí zdevastovaného kravína a bylo zrekonstruováno dle zásad udržitelnosti - topí se zde bylinkovými peletami z bylinného prachu, jenž je sekundárním produktem při výrobě čajů, využívány jsou solární panely, budovu pokrývá zelená střecha, která zajišťuje ochlazování budovy.
Více než 90% obalů, jež Sonnentor používá, je z recyklovatelných nebo kompostovatelných materiálů. Díky inovacím se podařilo nahradit tenkou vrstvičku plastu, která byla dříve součástí přebalu chránícího čajový sáček, kompostovatelnou fólií. To uspoří 20 tun plastu ročně. 250 litrů inkoustu a organických rozpouštědel se za rok ušetří díky použití laseru pro označení krabičky datem a šarží. Dokonalé propočítání velikosti obchodního balení a umístění na paletu sníží kamionovou dopravu až o třetinu. Aby nic nepřišlo nazmar, jsou přepravní krabice plněny skartovanými obalovými materiály. A co doprava firemními vozy? Vozový park čítá osm automobilů na CNG a dva elektromobily.
Každému jednotlivému kroku, ať ve výrobě, distribuci nebo prodeji, je věnována péče, každý krok je činěn s pokorou a rozmyslem. Cílem Sonnentoru není překotný růst, jeho cílem je stabilita, rovnováha a pokrok krůček po krůčku v radostné rodinné atmosféře a v souladu s přírodou.
Více informací naleznete na Udržitelné podnikání Sonnentoru - SONNENTOR.com
Komentáře
Kategorie
Příbuzné články
08.11.2024 | Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto ...
28.05.2024 | Vokální formace 4 Tenoři ve čtvrtek 23. května 2024 úspěšně debutovala na jedné z nejprestižnějších ...
10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...
10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...
10.04.2024 | Česká republika vstoupila do Evropské unie 1. května 2004. Na Zámku Loučeň je to důvod k připomenutí, ...
Newsletter:
Best of ... na Facebooku! Nejčtenější články za měsíc